ارتقادی تجزیه و تحلیل وب
صفر تا صد آنالیز محتوای سایت + معرفی ابزار ها
این دو با همدیگر متفاوت هستند و شما باید با استفاده از آنالیز محتوا سعی کنید، رتبههای محتوا خودتان را برای مدت زمان بیشتری بالا نگه دارید. استراتژی درست این است که متناسب با مخاطبین خودتان نوع ورودی را انتخاب کنید. برای مثال اگر فروشگاه لباس دارید، برای شما فضای اینستاگرام مناسبتر است و شما بهتر است بیشتر سرمایهگذاری خودتان را در شبکههای اجتماعی صرف کنید. اگر کاری که انجام میدهید در دو فضا به یک اندازه مخاطب دارد سعی کنید، بیشتر بر روی سرچ ارگانیک سرمایهگذاری کنید، حتی مهمترین برندهای جهان نیز بیشترین ورودی خودشان را از طریق گوگل جذب میکنند. اینکه شما ورودیهای خودتان را چقدر از گوگل جذب میکنید و چقدر از طریق فضای مجازی فقط به استراتژی که برای کار خودتان کردهاید مرتبط میشود. شما با داشتن یک سیستم مدیریت محتوا درست می توانید، دقیق تر محتوا های خودتان را آنالیز کنید.
این نرمافزار، وبسایت شما را از زوایای گوناگونی نظیر کلمات کلیدی، محتواها و سرعت بررسی میکند. با استفاده از مکسئو میتوانید مطمئن شوید که سایت شما در بهینهترین حالت کار میکند. این ابزار وضعیت بهینگی سایت شما را از منظر سئو داخلی، خارجی و تکنیکال بررسی میکند. با وجود دهها ابزار آنالیز سایت ایرانی و خارجی که در بازار وجود دارند، بهسادگی میتوان دچار سردرگمی شد و گزینههای نامناسبی را انتخاب کرد. در این مقاله با معتبرترین و محبوبترین انواع نرم افزار آنالیز وب سایت در دیجیتال مارکتینگ آشنا میشوید.
برای موفقیت در هر کاری علاوه بر برنامهریزی برای آینده، نیاز است مسیری که تا کنون طی کردهایم را نیز بسنجیم. شما با اصول اولیه شروع خواهید کرد و یاد می گیرید که چگونه داده ها را از وب سایت ها با استفاده از کتابخانه های قدرتمند پایتون مانند BeautifulSoup و Scrapy استخراج کنید. این ابزارها شما را قادر می سازند تا داده های ساختاریافته و بدون ساختار را از وب به راحتی جمع آوری کنید. سپس این دوره به ایجاد تجسم های تأثیرگذار با ابزارهایی مانند Matplotlib و Seaborn می پردازد و به شما قدرت می دهد تا بینش های مبتنی بر داده را به طور مؤثر ارائه دهید. در پایان دوره، افراد به خوبی در اسکراپینگ وب، تمیز کردن دادهها، تجسم و تجزیه و تحلیل، با درک عمیق از نحوه استفاده از این مهارتها برای تصمیمگیری مبتنی بر داده، آشنا خواهند شد.
در اثر تغییرات بسیار در الگوریتم ها اخیرا ورژن جدیدتری از این ابزار منتشر شده است. بررسی کنید که رقبا چگونه ترافیک خود را جذب می کنند، چه کلمات کلیدی مهمی را هدف قرار می دهند و از چه استراتژی هایی برای موفقیت در سئو استفاده می کنند. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب ابزار آنالیز، سادگی استفاده و یادگیری آن است. برخی از ابزارها به رابط های کاربری ساده و دستورالعمل های واضحی مجهز هستند که به راحتی توسط کاربران تازه کار قابل استفاده اند، مانند Google Analytics یا Hotjar. یکی از مهم ترین کاربردهای این ابزارها این است که به شما کمک می کنند تا متوجه شوید چه بخش هایی از استراتژی بازاریابی شما کارآمد است و چه بخش هایی نیاز به بهبود دارد. ابزار Google Analytics کاملا رایگان است و به سادگی روی وب سایت شما نصب می شود.
برنامه های پولی از 39 دلار در ماه شروع می شود، در صورت پرداخت سالانه 20٪ صرفه جویی می شود. نقشه های حرارتی رفتار کاربر را در وب سایت خود با نقشه های حرارتی دقیق تجسم کنید. اکثر پلتفرم های تجزیه و تحلیل وب داده های شما را روی سرورهای خود ذخیره می کنند، اما مشکل این است که شما کنترلی بر امنیت داده های خود ندارید. بنابراین، شما در معرض خطر چیزهایی مانند نشت داده ها و فروش داده ها به کارگزاران شخص ثالث هستید. مسئله دیگر این است که نسخه قدیمی Google Analytics به اندازه برخی ابزارهای پولی با حریم خصوصی سازگار نیست.
استفاده از Tableau به شما امکان دسترسی به جامعه ای از علاقه مندان به داده را می دهد که می توانید با آنها ارتباط برقرار کرده و از آموخته های خود استفاده کنید. وب سایت Excel practice online به شما امکان می دهد با مجموعه داده های واقعی تمرین کنید. این شامل همه چیز از اصول اولیه اکسل برای مبتدیان تا مفاهیم پیشرفته تر است. این سایت دارای تمرین ها و تست های تمرینی زیادی است که می توانید برای سنجش درک خود از آنها استفاده کنید. با مهارت های SQL، می توانید با پایگاه های داده رابطه ای برای پردازش و ساختار داده ها کار کنید. SQLBolt به شما یک پایه قوی در SQL می دهد، از اصول اولیه تا مفاهیم پیشرفته.
این یک پلتفرم عالی برای صاحبان وبسایتهایی است که میخواهند سایت آنها عملکرد مناسبی داشته باشد. می توان گفت این ابزار یکی از ساده ترین ابزارهای تحلیل وب سایت است که به کسب وکارها خصوصا نوپا ها اجازه می دهد خطاهای رایج سئو وب سایت را شناسایی و رفع کنند. بقیه ابزارهای این وب سایت نیز امکان مقایسه عملکرد وب سایت شما با رقبایتان را فراهم می کنند، بک لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما داده شده را تحلیل، و کلید واژه های مناسب را جست و جو می کنند. انتخاب مناسب ابزارهای تجزیه و تحلیل وب بستگی به نیازها، بودجه و اهداف خاص شرکت شما دارد. بسیاری از ابزارها یک نسخه اولیه رایگان یا حداقل یک دوره آزمایشی را ارائه می دهند تا ویژگی های خود را قبل از تعهد به نسخه پولی امتحان کنید. یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب ابزار آنالیز وب سایت، کیفیت پشتیبانی و وجود منابع آموزشی مرتبط با آن است.
شما میتوانید از این ابزار برای بررسی کیفیت سئو سایت خود نیز بهره ببرید. همچنین تیم پشتیبانی جت سئو بهصورت 24 ساعته در 7 روز هفته آماده ارائه پشتیبانی به کاربران خود است. ابزار ماتومو نهتنها دارای ویژگیهای متعدد برای آنالیز سایت است، بلکه به کاربران اجازه میدهد که کنترل و حفاظت از تمام دادههای حساس خود را نیز بر عهده بگیرند. درواقع تمام دادهها با یک شیوه عالی در سرورهای شما ذخیره میشوند و هرگز هیچ شخص ثالثی به آنها دسترسی نخواهد داشت. حتی اگر از Matomo در فضای ابری استفاده کنید، همچنان شما تنها مالک دادههای خود هستید و هیچ فردی امکان دیدن آنها را ندارد.
Google Analytics، Similarweb و Hotjar تعدادی از بهترین انواع نرم افزار آنالیز وب سایت هستند. بررسی و آنالیز محتوای سایت یکی از گامهای مهم در بهینهسازی تجربه کاربر و افزایش کارایی وبسایت است. با توجه به رقابت شدید در فضای دیجیتال، داشتن محتوای کیفی بهتنهایی کافی نیست؛ بلکه باید بدانیم کدام بخشهای محتوا عملکرد بهتری دارند و چه مواردی نیاز به بهبود دارند. برای این کار، استفاده از ابزارهای آنالیز محتوا و تجزیه و تحلیل دادهها امری ضروری است. این ابزارها به ما کمک میکنند تا الگوهای رفتاری کاربران را شناسایی کرده، نرخ بازدید، زمان ماندگاری در صفحات و تعاملات آنها را مورد بررسی قرار دهیم.
سپس یک کلید و یک کد رهگیری برای کاربر تولید شود که باید بصورت دستی در سایت نصب شود (همچنین میتوانید از افزونه Clicky استفاده کنید). تجزیه و تحلیل محصول تجزیه و تحلیل دقیق برای وب سایت، برنامه تلفن همراه یا سایر محصولات دیجیتال خود را مشاهده کنید. کیسمتریکس یکی از بهترین راه حل های تجزیه و تحلیل رفتاری در بازار است، به ویژه برای وب سایت های تجارت الکترونیک. گزارش رفتار نحوه تعامل کاربران با وبسایت شما، صفحاتی که بازدید میکنند، مدت زمانی که درگیر میشوند، نحوه حرکت در اطراف و موارد دیگر را بیابید. این یک علم دقیق نیست، اما اگر فقط می خواهید یک ایده تقریبی از اعداد ترافیک به دست آورید، معمولاً بسیار دقیق است. اگر میخواهید آمار ترافیک داخلی خود را ببینید، ابتدا باید تأیید کنید که مالک دامنه در Google Analytics هستید.
باید توجه کنید اهمیت وبسایت موبایل حتی گاهی از دسکتاپ پیشی می گیرد و بیزینس ها برای حفظ مشتری نیازمند بهبود آن هستند. تحلیل و آنالیز وب سایت همیشه برای بسیاری از صاحبان کسب و کار چالش بزرگی بوده است. آن ها به دنبال ابزارهایی هستند تا بتوانند آنالیز وب سایت خود را به صورت دقیق انجام دهند. بسیاری از ابزارهای آنالیز به شما کمک می کنند تا مشکلات و نقاط ضعف تجربه کاربری را شناسایی کنید. تعیین اهداف در ابزارهایی مانند Google Analytics به شما کمک می کند تا رفتار کاربران و میزان موفقیت در رسیدن به این اهداف را به طور دقیق پیگیری کنید.
در تجزیه و تحلیل سئوی وب سایت طی سال ها، ltiny خدماتش را گسترش داده و حالا شامل یک دنباله از جزئیات تحلیل هاست که دسترسی به لینک کوتاه شده شما را بررسی می کند. ابزار های بسیار زیادی برای تجزیه و تحلیل سئوی وب سایت شما وجود دارد که یقینا به شما کمک میکند که سایت خود را بهتر بشناسید و عواملی که سبب پیشرفت آن میشود را به راحتی پیدا کنید. ابزارهای فراوانی وجود دارند که میتوانید برای ارزیابی شرایط حضور کسبوکار خود در فضای آنلاین استفاده کنید. سالبهسال به تعداد این نرمافزارهای اضافه میشود و بهجرئت میتوان گفت که نقش مهمی در کمک به بهبود شرایط وبسایت شما دارند. برخی از ابزارهایی که ممکن است بیشترین استفاده را برایتان داشته باشند، شامل این موارد هستند.
پلتفرم تحلیلی سیمیلار وب از متدولوژیهای متعددی برای جمعآوری و تجزیهوتحلیل دادهها استفاده میکند. این پلتفرم اطلاعات مربوط به عملکرد، ترافیک و سایر جنبههای یک وبسایت را از صدها منبع گوناگون گردآوری کرده و آنها را در یک مجموعه واحد از دادهها ترکیب میکند. درنهایت اگر قصد دارید وبسایت خود را برای مخاطبان هدف بهینه کنید و از رقبای خود در فضای آنلاین پیشی بگیرید، ابزار تحلیل سایت و نتایج آنها مفید هستند. هدف اصلی Crazyegg این است که به وبسایتها کمک کند تا بفهمند بازدیدکنندگانشان چگونه در سایت حرکت میکنند و چقدر زمان میگذارند. این ابزار همچنین به شناسایی و اصلاح نقاط ضعف کمک میکند تا بازدیدکنندگان بتوانند به مشتریان وفادار تبدیل شوند. Clicky هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد و تفاوت بین این دو در دسترسی به برخی فیچرها و تعداد وب سایتهایی که میتوانید بررسی کنید.
از اینجا میتوانید گزارشهای تحلیلی ایجاد کنید و دادهها را در کنار هم در طول زمان مقایسه کنید. این گزارش ها حاوی داده ها و اطلاعاتی است که می توانید برای اطلاع رسانی به تلاش های بهینه سازی، کمپین های بازاریابی و سایر تصمیمات کلیدی استفاده کنید. با ایجاد اهداف، CTA و KPIهای خود، می توانید ابزاری را برای اندازه گیری تجزیه و تحلیل وب خود انتخاب کنید. سعی کنید ابزاری را انتخاب کنید که برای سنجش KPIهایی که در مرحله بالا شناسایی کردید طراحی شده است. پلتفرمهای پلاگین مختلفی در دسترس هستند که توسعهدهندگان وب میتوانند آنها را با کدهای موجود ادغام کنند یا با استفاده از سیستمهای مدیریت محتوا (CMS) نصب کنند. به عنوان مثال، شرکت هایی مانند گوگل از نرم افزارهای تحلیلی خاص برای استفاده عمومی حمایت می کنند.
Countly هم طرحهای خود و هم برنامههای میزبانی ابری را ارائه میدهد، با قیمتگذاری بسته به تعداد کاربران فعال ماهانه (MAU) که به آنها خدمات میدهید. اگر طرح خود میزبانی را انتخاب کنید، می توانید Countly را در محل مستقر کنید و مالکیت 100٪ داده های خود را حفظ کنید. سپس، میتوانید از ضبطهای جلسه Hotjar برای جمعآوری زمینه اضافی استفاده کنید. آنها به شما این امکان را می دهند که از ابتدا تا انتها نحوه سفر کاربران در وب سایت شما را به صورت مستقیم مشاهده کنید. با نصب یک کد رهگیری کوچک، داده های تحلیلی زیادی را از وب سایت خود جمع آوری کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دامنه رقیب مورد نظر خود را در ابزار Semrush’s Traffic Analytics وارد کنید، سپس آنالیز را بزنید.
هوش مصنوعی همچنین میتواند تصاویر و ویدیوها را تجزیه و تحلیل کرده و زیرنویس تولید کند و به کاربرانی که دارای اختلالات شنوایی یا بینایی هستند، امکان دسترسی به محتوا را بدهد. از طریق تجزیه و تحلیل وب دقیق می توانید تعیین کنید که کدام کلید واژه ها بازدیدکنندگان برای دسترسی به وب سایت شما استفاده می کنند. این بینش ها به شما امکان می دهد محتوای خود را مطابق با آن بهینه کنید و اطمینان حاصل کنید که برای جستجوهای مرتبط موقعیت خوبی دارید. این اطلاعات برای استفاده موثر از بودجه های بازاریابی و سرمایه گذاری در جایی که بیشترین سود را می توان انتظار داشت، حیاتی است. SEMRush بررسی های مختلفی را در وب سایت شما انجام می دهد که نتیجه مطلوب آن بهبود و بهینه سازی حضور وب شما است. تست هایی که این سایت انجام می دهد شامل بررسی سایت شما و بررسی سلامت آن، بهبود سئو، تحقیق ارزش کلمه کلیدی و تجزیه و تحلیل بک لینک های شما می باشد.
با این حال، میتوانید به Google Analytics 4 مهاجرت کنید، که نسخه جدیدتر و بدون کوکی Google Analytics است که برای مطابقت با قوانین جدیدتر حفظ حریم خصوصی طراحی شده است. به شما می گوید بازدیدکنندگان کجا هستند قبل از و بعد از آنها در وب سایت رقیب شما قرار می گیرند. من شخصاً دوست دارم به گزارش صفحات برتر برگه بزنم تا بتوانم ببینم کدام یک از پست های وبلاگ رقبای من بیشترین بازدید را دارند. سپس از این برای کمک به ارائه ایده های محتوای جدید و اطلاع رسانی استراتژی سئو خود استفاده می کنم. برنامه های پولی از 39 دلار در ماه شروع می شود و با صورتحساب سالانه تا 20٪ صرفه جویی می کند.
این یک ابزار رایگان است که عملکرد سرعت صفحه شما را با استفاده از Google page speed و YSlow تحلیل می کند. در این مقاله نحوه استفاده از افزونه GTmetrix را برای بهبود عملکرد سایت وردپرس به شما نشان خواهیم داد. مزیت استفاده از افزونه GTmetrix وردپرس این است که به شما امکان می دهد تا تجزیه و تحلیل را در داشبورد وردپرس خود درست انجام دهید. همچنین به شما امکان می دهد تا از طریق بخش ادمین وردپرس هشدار هایی درباره وضعیت سایت خود دریافت کنید. با گفتن این موضوع GTmetrix شما را ملزم به ثبت نام در حساب رایگان می کند. این ابزار تجزیه تحلیل، اطلاعاتی بر اساس قدرت دامنه، لینک ها، تصویر سئو، سرعت وب سایت، منشن ها و … گزارش می کند.
یک ابزار رایگان است که دارای همه ویژگیهای اصلی است ، اما ویژگیهای خاص، مانند تقسیمبندی رفتاری، در نسخه رایگان آن در دسترس نیستند. این ابزار یک پلتفرم تجزیه و تحلیل وب است که بیش از 13 سال است که به وب سایت ها و صاحبان مشاغل کمک می کند تا اقدامات آنلاین را در هر لحظه نظارت کنند. اغلب به عنوان یک جایگزین کاربرپسند برای Google Analytics با بسیاری از ویژگی های مشابه، اما با دید بسیار واضح تر از داده ها ، توصیف می شود. AI WPA به شما استراتژیها و روشهای موثر برای بهبود سئو و کسب بک لینکهای با کیفیت ارائه میدهد. همچنین با ارائه گزارشهای تحلیلی و پیشنهادات کاربردی، به شما در ساخت بک لینک قوی کمک میکند.
بنابراین شما باید به دنبال کلمات کلیدی باشید که سرچ والیوم نسبتا بالایی دارند، رقابت هم در آنها خیلی زیاد نیست. آنالیز محتوای سایت فرآیند مهمی است که تمامی سایتها برند آن را انجام میدهند. در واقع شما در این فرآیند متوجه یکسری از مهمترین المانها و معیارها خواهید شد. برای همین بررسی و آنالیز یک محتوا برای شما مسیری را مشخص میکند که از طریق آن میتواند یک جامعه مخاطب مشخص را وارد سایت خودتان کنید. کافیست آدرس وب سایت خود را وارد کنید و در عرض چند دقیقه (بسته به اندازه سایت و سرعت خزیدن ربات)، اطلاعات کلی درباره وب سایت خود بدست آورید.
این ابزار AI رابط کاربری آسان، دارد که نیاز شما به بررسی چند پلتفرم برای آنالیز سایت را از بین میبرد؛ این ابزار برای مبتدیان و متخصصان سئو یک ابزار ایدهآل است. تعداد زیادی آنالیزور سایت وجود دارند، برخی رایگان، برخی پولی که می توانند به شما در یافتن راهتان به صفحه اول نتایج گوگل کمک کنند. این ابزارها برای سئو اورگانیک وب سایت حیاتی هستند چرا که دقیقا روی فاکتورهایی که برای گوگل مهم هستند تمرکز می کنند. در ادامه مطلب با سایت خارجی بررسی سئو سایت و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت بیشتر آشنا می شویم. همه موارد فوق با ظهور اینترنت و بازاریابی دیجیتالی دستخوش تغییرات زیادی شده است.
این بینش ها برای شناسایی نقاط ضعف و به حداکثر رساندن اثربخشی محتوای شما حیاتی هستند. از طرفی شرایط و ویژگیهای کسبوکار شما نیز میتواند در انتخاب بهترین ابزار آنالیز سایت تأثیرگذار باشد. برای مثال Google Analytics بهترین ابزار رایگان آنالیز وب و Hotjar بهترین ابزار تحلیل سایت برای کسبوکارهای کوچک است. Web Scraping and Data Analytics for Beginners to Masters دوره آموزشی مقدمات به سطوح پیشرفته در وب اسکرپینگ و تجزیه و تحلیل داده ها می باشد که توسط آکادمی آنلاین یودمی منتشر شده است. این دوره ابزارها و تکنیک های ضروری برای استخراج داده ها از وب سایت ها با استفاده از ابزارهای خراش دادن وب مانند BeautifulSoup، Selenium و Scrapy را پوشش می دهد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری