بخش اعظم مردم مشاغل اینترنتی را به خاطر مقرون به صرفه بودن و آسان بودن جهت آغاز کسب و کار ترجیح می‌دهند و به همین دلیل اضطراری هست که با ترفندهای فروش اینترنتی شناخت داشته باشند. شما به عنوان مالک یک شغل ممکن است یکسری کالا داشته باشید و میزان مرغوب بودن محصولات شما هم در تراز مطلوبی باشد. ولی اگر در این در میان تکنیک های ارتقاء فروش وب سایت را نشناسید احتمال فروش متاع کاهش می‌یابدد و مجبور هستید که کسب و عمل خود را به دیگران واگذار کنید.

بازاریابی محتوایی به عنوان اصلی‌ترین ترفند فروش اینترنتی 

بایستی قبول کنیم که وب سایت‌های اینترنتی و فروشگاه های آنلاین فارغ از داشتن راهکار مناسب بازاریابی محتوایی زنده نمی مانند. اهمیت ندارد که هدف استراتژی ایجاد محتوای شما جذب ترافیک رایگان یا ارتقاء فروش وبسایت باشد، بلکه هدف پایانی تبدیل بازدیدکنندگان به خرید کننده و در نتیجه بالا بردن فروش وب سایت می‌شود. یکی از او‌لین ترفندهای فروش اینترنتی همین می باشد که به جهت گزینش راهکار بازاریابی محتوایی خود وقت بگذارید و بارها و بارها در روش انجام آن بازنگری کنید. فراموش نکنید که محتوا اساسی ترین و کلیدی ترین فاکتور به جهت آوردن سایت به صفحه اول google  می‌باشد و افرادی که بهترین محتوا را برای بازدید کنندگان خویش می‌نویسند به این معنی که بخت تبدیل بازدیدکننده به مشتری را خواهند داشت و طبیعتاً فروش اینترنتی آنها نیز افزایش می‌یابد.

از کوپن ها به جهت جذب خرید کننده کمک بگیرید

در مطالب گذشته خط مش های متنوعی به جهت کشاندن مشتری به درون دکان معرفی کردیم که یکی از آنان اعلام تخفیف به مشتریان است. در حقیقت کوپن ها و برنامه های متنوع جالب راهکاری عالی به جهت جذب بازدید کننده به وبسایت هست که در نهایت شما می توانید آن‌ها را به حیطه خرید آنلاین خویش سوق دهید. از طرف دیگر زمانی که شما برای مشتریان خویش کوپن تخفیف در نظر می‌گیرید، احساس می کنند که هر چه آمار خرید کردن آنها افزایش یابد، تخفیف بیشتری می گیرند و همین استراتژی خوبی برای ترغیب آن‌ها به خرید کردن عمده است.

یکی دیگر از امتیازات کوپن ها به عنوان ترفند فروش اینترنتی همین هست که شما می توانید جهت مشتریان وفادار خود امتیازات بیشتری بکار بگیرید. از همین شیوه آن ها را به جهت برنامه‌های بلندمدت خویش استفاده کنید.

به کارگیری از تکنیک بیش فروشی یا Up-Sell

کسب و کارهای اینترنتی مجال های زیادی به جهت فروش بیشتر به مشتری در اختیار دارند و خریدار بدون این‌که احساس نماید که زیر فشار می باشد یا این که وضعیت ناخوشایندی را تجربه می کند به فروش بیشتر ترغیب می شود. تکنیک بیش فروشی یک استراتژی خاص در فروش کالا می باشد که مشتری به خاطر یک محصول خاص وارد مغازه می شود البته در عوض با یک جنس گران تر و به مراتب خوب تر خارج می‌شود.

تکنیک Up-Sell یا بیش فروشی از همین جهت در دربین ترفندهای فروش اینترنتی قرار می گیرد که شما شانس بالایی جهت نشان دادن محصولات گوناگون را دارید. فرض بگیرید که شما در دکان خود چند نوع موبایل هوشمند گذاشته‌اید و خریدار به خاطر یک مدل خاص وارد فروشگاه شما شده است. حال شما این زمان را در اختیار دارید تا نمونه های پیشرفته و جدیدتر از گوشی‌های هوشمند را به او نشان دهید و از همین شیوه فروش بخش اعظم و سود دهی بیشتری داشته باشید.

ایجاد احساس اضطرار به عنوان یکی از ترفندهای فروش اینترنتی

در حین برنامه ریزی برای تبلیغ اینترنتی و پیاده‌سازی اصول دیجیتال مارکتینگ، برای فروش برخی از محصولات خویش احساس فوریت ایجاد کنید. در واقع شما باید به خرید کننده القا کنید که برای یک دوره زمانی خاص و مانند فروش آخر سال یا فروش عید تخفیف چند روزه در نظر گرفته اید و طی چند روز آتی همین فروش مناسب به اتمام می‌رسد.

به عنوان مثال، شما یک مغازه کفش ورزشی دارید و تصمیم می‌گیرید که مصادف با جام جهانی به جهت فروش وسایل ورزشی خویش تخفیف ۲۰ درصدی در نظر بگیرید. حالا در حین پیاده سازی ترفندهای فروش اینترنتی به مشتریان خویش گوشزد نمایید که صرفا جهت این بازه زمانی ویژه، همین امتیازات را در نظر گرفته اید و آن‌گاه از مدت زمان مشخصی شانس استعمال از آن، از دست می‌رود.

به طراحی تجربه کاربری سایت خویش اعتنا نمایید 

تجربه اثبات کرده که خرید کننده هر چه از حضور در فروشگاه اینترنتی یا این که واقعی رضایت بیشتری داشته باشد مدت زمان بیشتری در آنجا می ماند و این شانس فروش محصول شما را بالا می برد. ماندگاری یک کاربر در یک سایت یا در یک فروشگاه اینترنتی تحت عنوان طراحی تجربه کاربری شناخته می شود که بحث زیبایی و نیز شرایط استفاده از سایت را شامل می شود. براین اساس یکی از از ترفندهای فروش اینترنتی همین می باشد که شما به فکر طراحی ux باشید و بهترین فضا را به جهت بازدیدکنندگان و مشتریان به وجود بیاورید. مثلاً سیستم جستجوی فروشگاه خویش را به شکلی طراحی نمایید که بازدید کننده خیلی راحت‌تر به محصول دلخواه خویش برسد. حتی می توانید ویژگی چت آنلاین ۲۴ ساعته را در نظر بگیرید تا خریدار احساس کند که برای شما مهم است و همگی برنامه‌های شما به جهت حمایت از اوست.

چند تا بخر و یکی ببر.

بهترین ترفندهای فروش اینترنتی شامل برنامه هایی می شود که تجربه خرید فوق العاده ای برای خرید کننده به وجود بیاورند. در واقع شما می توانید برای کالاهای متفاوت خود از این حربه به کار گیری کنید و یک کالای مازاد را در هنگام محاسبه ارزش محصولات به شکل رایگان به آنان اضافه کنید. مطلقا کمتر کسی پیدا می شود که به یک کالای مجانی علاقه نداشته باشد. با همین عمل شما، خریدار را ترغیب می نمایید که برای خریدهای بعدی خویش هم به سراغ مغازه شما بیاید و از طرف دیگر بعضا از کالاهای ته انباری و کم قیمت خود را به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می دهید تا فضای بیشتری برای چیدن محصولات تازه داشته باشید.

معرفی ویژگی‌های بارز به عنوان یکی از ترفندهای فروش اینترنتی 

هنگامی که شرکت samsung  تلفن همراه گلکسی اس ۲۰ الترا را معرفی کرد، بدون اینکه حرفی از قیمت یا این که بقیه امکان های آن بزنند، دوربین های سلفی و پشتی موبایل را معرفی کرد، اگر‌چه ممکن می باشد ولی در طول روز صرفا یک نوبت از دوربین همین تلفن همراه ها استفاده کنید ولی در هر شکل صاحب یک موبایل هوشمند با دوربین فوق العاده شده‌اید.

نباید فراموش نماییم که این یکی از ترفندهای فروش اینترنتی است. شرکت‌ها از همین روش برای تشویق مشتری به خرید جنس استعمال می کنند. حال ممکن هست کار اینترنتی شما در آیتم فروش لباس و پوشاک یا این که در مورد فروش کفش باشد. وقتی که به فکر ایجاد محتوا و تایپ کردن توضیح به جهت محصولات خود هستید، پررنگ ترین خصوصیت های آن ها را در محتوای سایت خویش بیاورید و به خریدار گوشزد کنید که چه چیزی را صاحب و مالک می شوند.

به تصاویر و نماها اهمیت دهید 

تصاویر و فیلم هایی که شما در سایت خویش قرار می دهید به میزان چشمگیری بر روی تعداد بازدیدکنندگان وب وبسایت و نرخ تبدیل آن‌ها اثر گذار است. در واقع گوگل و سایر موتورهای جستجو قابلیت سرچ تصاویر یا ویدیو را به کاربران می دهند و به کارگیری از این قابلیت به شما اجازه می دهد که مشتری بیشتری جذب کنید. به همین آمارهای دیدنی دقت کنید:

·         در حدود 46% از مردمان می گویند که دیدن فیلم یا نسخه نمایشی از فرآورده می تواند آن‌ها را به خرید کردن کالا ترغیب کند. 

·         ۸۸ از کاربران بیشتر وقت خویش را در وبسایت هایی می گذرانند که از ویدیو به کارگیری می‌نمایند. 

·         بازاریابی ویدیویی و ایمیل مارکتینگ می تواند نرخ کلیک خوری محتوای یک تارنما را تا 90% ارتقاء دهد. 

·         استفاده از ویدیو در صفحه فرود یا این که صفحه اصلی باعث می‌گردد که احتمال ۵۳ درصد در صفحه نخستین گوگل قرار بگیرید.

·         دربین ۸۰ درصد از اعضا ویدیویی، در حدود 46% پس از مشاهده فیلم آموزشی برای خرید کردن اقدام کرده‌اند.

پس عملا می توانیم تصاویر و فیلم ها را به عنوان بخش مهمی از ترفندهای فروش اینترنتی معرفی کنیم که نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار را ارتقاء می دهد.

به نظرات و شکایت مشتریان توجه کنید 

در مطالب گذشته گفتیم که چطور از گلایه مشتریان نهایت بهره را ببریم. هر سایت یا فروشگاه اینترنتی قسمتی به جهت جلب و نوشتن نظرات دارد که ممکن است از همین شیوه شکایت و انتقاد مشتریان هم به دست شما برسد. اگرچه ممکن هست همین اعتراضات و انتقادات برای شما اندوهگین کننده باشد، اما می بایست قبول نماییم که زمان خوبی در اختیار شما می‌گذارند. در واقع نظرات و شکایاتی که از مشتریان به شما می‌رسد مقدار پاسخ دهی ترفندهای فروش اینترنتی را به شما نشان می دهد و مطابق با آن می توانید عکس العمل نشان دهید. اگر یک مشتری از جنس یا این که خدمات شما ناراضی است، پذیرا باشید و بخواهید که توضیحات کاملی در اختیار شما بگذارد تا مطابق با آن عکس العمل نشان دهید. مطمئن باشید که مشتریان نسبت به خلق شما حساسیت فراوانی دارند و چنانچه از همین موضوع چشم‌پوشی کنید می‌تواند به کسب و فعالیت اینترنتی شما لطمه بزند.