رینگ پیستون چیست ؟ حتماً تاکنون همین سؤال که حلقه پیستون چیست را زیاد از خویش پرسیدهاید. تعداد رینگ موتور مضاعف (بین 5 تا 7) حلقه اکثر زمان ها در موتورهای دیزلی کاربرد دارد. تا سایش را به کمترین حد ممکن برساند. برای اینکه پیستون گرما را به فعالیت تبدیل کتد، یک فرآیند چرخه ای را طی می کند. چدن خاکستری فلزی است که آلرژی یه خرده در برابر گرما از خود نشان میدهد. پیستون های آهنگری شده در مقایسه با پیستون های ریخته گری متراکم تر و محکم ترند و در دمای پایین تری کار می نمایند چون گرما را خوب تر انتقال می دهند . حلقه های فشاری بوسیله نیروهای حاصله از انبساط خویش و همینطور بوسیله فشار احتراق که در زمانه محترق شدن سوخت در پشت آن ها به وجود می آید منبسط شده و به دیواره داخلی سیلندر می چسبند. مانند: ریختهگری ناصحیح پیستون، خنک نمودن کمتر از میزان اضطراری به وسیله روغن موجود در فضای کارتر و سیستم خنک کننده و همچنین تنظیم نبود فشار وارده به پیستون که میتواند از تهیه نبودن مقدار تزریق و یا زمانبندی احتراق نشات بگیرد باعث به ترک خوردگی پیستون میشود. چرا که اساسی کوتاه نمودن شاتون فاصله پیستون و میللنگ کمتر از مدام شده است. 1. متراکم کردن مخلوط هوا و سوخت (بدون اینکه این ادغام از کنار پیستون گریز کند) و مهیا کردن آن برای انفجار. همین حلقه ها در درون شیارهای پیستون قرار دارا‌هستند و از خروج ترکیب سوخت و هوا از بالای گوشه و کنار احتراق پرهیز می کنند تا فرآیند انفجار و حرکت پیستون به سهولت انجام شود. پیستون بیضی رخ زمانی گرم شودبه وضعیت دایره ای کامل درمی آید.برای سهولت حرکت پیستون درسیلندروجلوگیری ازگیرکردن آن دراثرانبساط درسیلندر،لازم است لقی پاره ای در بین پیستون وسیلندر پیشبینی شود.دراین فاصله کم،قشرنازکی ازروغن قرارمیگیرد وفاصله راپرمیکند.ضمن آنکه اصطکاک ایجادشده راتقلیل میدهد،ازسایشسریع آن دونیز می کاهدو موجب تبادل حرارت میگردد.مقدارلقی پیستون درحالت سردبودن موتور،زیادتراست،ولی باگرم شدن موتور پیستون سریعتر انبساط پیداکرده،لقی آن باسیلندر کمترمیشود.علت انبساط بیشترپیستون دوعامل است:یکی گرمای بیشتری که به پیستون تاثیرمیکندودیگری ضریب انبساط زیادترپیستون آلومینیمی نسبت به سیلندر چدنی.پیستونهای بیضی صورت که به جهت خودداری ازچسبیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته میشودبا بعد ها خاصی طرح میگرددبطوری که قطرپیستون که درمحور تکیه گاه گژن پین قرارداردبه اندازه 0/15 میلیمتر ازقطردیگرکوچکتراست وقطرپیستون درروی محور45 جايگاه ای نسبت به محور0/075 میلیمتر،کوچکترازبزرگترین قطرپیستون است. فعالیت حلقه پیستون متراکم، دوری از نشت گاز از کنار پیستون در زمان چگالی و قدرت آن است. در نتیجه وقتی شما پای خود را بر روی پدال گاز میگذارید، ماشین شتاب نمی گیرد. ولی درصورتیکه میزان همین نشتی اندک بوده باشد خودش را بصورت لکه های سیاه ریز بر بر روی واشر سر سیلندر نشان می دهد . صرفا ضعف پیستون های آلومینیومی بالا بودن ضریب انبساط جرم آن‌ها است . سوای وجود شاتون و یا خراب بودن همین قطعه این حرکات دورانی به وجود نخواهد آمد. اهمیت ضمانت اصلی بودن جنس در دسترس خریداران قرار میدهند. اکثر زمان ها افرادی که از ماشینهای فردی خویش استفاده میکنند تا به امروز اصلی مشکلات مختلفی در آن ها مواجه شدهاند. حلقه پیستون یا حلقه موتور بر حسب کاری که انجام می دهد و همچنین محل قرارگیری آن ها بر روی پیستون به دو مدل تقسیم میشوند. همینطور از خاصیت ارتجاعی برخوردار میباشند و تعداد حلقه ها در هر پیستون از سه تا هفت عدد متغیر است. این فلز بسیار مقاوم می باشد و امکان ارتجاعی مهربانی نیز دارد. یک واقعه مهمی که آنگاه از این سالهای دانش و تجربه و احتمالا نیز کارایی و اشتباه در این صنعت اتفاق افتاده، این میباشد که هنگامی که کسی به عنوان مثال میخواهد یک قطعه را ایجاد کند، مثلا پیستون TU5 که روی خودروی 206 بسته میشود، میآیند نقشه و نمونه همین پیستون را برمیدارند و میفرستند به یک شرکت خارجی که خط تولید همین جنس را دارااست ایجاد می کند و بیان می کند ما خط ایجاد این قطعه را میخواهیم و آن شرکت خارجی میآید یک خط طراحی میکند، فیکچرهایش را طراحی میکند، پروسه را طراحی میکند، برنامه PLC یا برنامه ماشینآلاتی که به صورت CNC هستند را مینویسد و پول اینها را میگیرد و همه اینها را هماهنگ می‌نماید و تیم ما میروند مثلا یک ماه در کره، چین یا آلمان بومی میشوند، آموزش میبینند در آنجا، آنگاه برمیگردند و میآیند درون مرزو بوم و بعد از آن مستشاران خارجی بلند می گردند و میآیند تا یکسری ماه کلیدی هزینههای بالا و اینجا بومی می‌شوند تا همین ایجاد را در اینجا به جهت ما به ثمر برسانند. پیستون کشور ایران در سال 1372 درحالی که اهمیت مشکلات فراوانی روبرو بود، بر مبنا سیاستهای دولت وقت مبنی بر واگذاری به بخش خصوصی به وسیله تیم عظام خریداری شد. این امر اکثر زمان ها سبب ساز کنکجاوی اشخاص و تشویق آنها به به دست آوردن داده ها درمورد این قطعات خواهد شد. این امر سبب ساز میگردد تا لبه تیز آن حیاتی جداره تماس پیدا نکند. فقط یک مکانیک اصلی تجربه می توان همین کار مشقت بار را انجام دهد و چندین ساعت روزگار می برد. هنگام تعویض پیستون ماشین، چند فاکتور هزینه آن را تعیین می کند. برای ارتقاء قدرت و کشش، از یکسری سیلندر و پیستون در خودرو استفاده می شود. میان پیستون و دیواره سیلندر آب بندی پیستون تبریز tu5 محکمی وجود دارد. وb : وجود پله برروي لبة خارجي رينگ روغني ، در اين صورت بايد پله به سمت پايين قرار گرفته و منجر به جاروي خوبتر روغن از روي ديوارة سيلندر مي شود . در هنگام بالا رفتن همین قطعه، سوخت متراکم شده و پس از احتراق، به سمت پایین حرکت می کند. این قطعه یکی از قطعات موتوری اهمیت خوردروهایی نظیر هیوندای سانتافه، هیوندای توسان و سایر اتومبیل های تولید شده توسط بقیه خودروسازیها است. مکانیزم سیلندر و پیستون در کمپرسور، پمپ، ماشین و بقیه مکانیزم های صنعتی استفاده می شود. چنانچه شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید داده ها بیشتری در مورد شرکت بوش و پیستون تبریز بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.

ایندکسر