با تعویض میل موجگیر پژو پرشیا به نوع با کیفیت و بادوام ، شاهد افزایش قدرت مانور در پیچ ها ، تغییر زاویه کمبر به منفی ، مقاومت شاسی و کاهش استهلاک و کاهش کوبش کابین خواهید بود. این دو قطعه از نظر جنس و ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند، میتوان گفت در هدرز برای هر سیلندر یک خروجی در نظر گرفتهشده که پس از اشتعال و بالا آمدن پیستون در سیلندر، گازهای خروجی با کمترین مقاومت از اگزوز خودرو خارج میشوند و پروسهی انجام این اتفاق با Headers و در مقایسه با مانیفولد، بسیار سریع و آسانتر است و این موضوع خود میتواند بر خنکسازی موتور نیز تاثیر داشته باشد. نکتهای که در رابطه با طراحی و ساخت این قطعه اهمیت دارد، زمان و هزینهای است که شما باید برای آن در نظر بگیرید، ساخت Headers را میتوان یک فرایند وقتگیر و پرهزینه بهحساب آورد که به همین دلیل بسیاری از خودروسازان آن را بهعنوان یک آپشن در نظر میگیرند که باید بهصورت جداگانه بر روی خودرو نصب شود و از آن بهعنوان یک قطعه فابریک استفاده نمیکنند.

هدرز فولادی Tu5
درود بله هدرز کیت مکش هدرز و پکیج های افزایش شتاب استیج 1 تا 3 ما عالی میباشد برای خودروتان هر کدام را بخواهید می توانید سفارش داده و نصب نمایید. داینومومتر به ما این امکان را می دهد تا در هر لحظه متوجه بشویم تغییر اعمال شده بر آوانس جرقه زنی شمع ها بیش از حد است یا آنقدر کم است که به طور مثال موجب بروز پدیده ناک بشود.این پروسه آزمون و خطا آنقدر تکرار می شود تا به بهینه ترین حالت ممکن (optimum condition) برای راندمان خودرو در تک تک پارمترها دست پیدا کنیم. یکی از دلایلی که این موتورسیکلت را انتخاب کردیم وجود لوازم بسیار خوبی است که برای آن در نظر گرفته شده است، در حالت استاندارد انجین CBR 1000 قدرتی معادل 175.6 اسب بخار در 12000 دور و 112 نیوتن متر گشتاور در 8500 دور را تقدیم به راکب می کند، انجینی که 16 سوپاپ دارد و سوپاپ هوای آن 30.5 میلی متر و سوپاپ دود ان 24 میلی متر که البته فنرهای آنها نیز تیتانیومی شده است، پیستون های آن فورجد آلومینیومی با Coat مولبیدنیوم و بلوک سیلندر آن برای کاهش اصطکاک از جنس نیکاسیل ساخته شده است، این انجین 4 سیلندر 999 سی سی سیستم سوخت دو مرحله ای DSFI و 12 سوزن سوخت رسان دارد و سیستم جرقه زنی آن نیز توسط کامپیوتر کنترل می شود، ترکم آن نیز 12.3 به 1 در نظر گرفته شده است.

و البته به نظر من شاید نیاز باشه برای قدرت های 180 تا 300 دسته موتور ها هم تقویت بشه. در یک تعریف کلی میتوان هدرز را یک قطعه فنی برای تیونینگ و همچنین تقویت موتور در نظر گرفت که در زمانی که قیمت خودرو بالا میرود و افراد توانایی خرید یک ماشین پرقدرت و با کیفیت را ندارند، مورداستفاده قرار میگیرد و آن را بر روی خودرو نصب میکنند که نصب این قطعه سبب پیدایش ویژگیهای مختلفی در هدرز پراید خودرو نیز میشود. همانطور که گفته شد، نصب این قطعه یک امر آسان تلقی میشود، اما باید گفت طراحی که برای ساخت قطعه هدرز حرفهای مورد استفاده قرار میگیرد، ساده نیست؛ در طراحی این قطعه میتوان به صیقلی بودن آن اشاره کرد، همچنین باید گفت در ساخت و طراحی Headers از فلزهایی چون فولاد، آلیاژهای گوناگون و استیل استفاده میشود، بهرهگیری از این قطعه سبب میشود که گازهای سوخته شده از احتراق، با فشار و در مدتزمان کمی از موتور خارج شود.

Headers را میتوان یک جایگزین برای مانیفولد خروجی پیشرانه بهحساب آورد که به دلیل هزینهی بالایی که دارد، کمتر توسط خودروسازان مورد استفاده قرار میگیرد، اما از آن در طراحی ماشینهای اسپرت و مخصوص مسابقه استفاده میشود و حتی ممکن است شما در ماشینهایی که مدل بالایی دارند، این قطعه را بهصورت فابریک مشاهده کنید. هدرز یک قطعه از اگزوز بهحساب میآید که میتوان آن را جایگزین منیفولد چدنی فابریک موتور کرد که به دلیل طراحی بهتری که برای آن در نظر گرفتهشده، کاهش مصرف سوخت و بهبود قدرت خروجی موتور را در پی خواهد داشت. چون سر هدرز به اسم جایگزین کاتالیزور هم بوده و نباید کاتالیزور باشه! و بیشتر برای مقاصد مسابقه و درگ انجام می گردد در این نوع ریمپ تمامی تغییراتی که در STAGE شهری انجام می گیرد ، انجام گرفته و در عین حال امکان حذف سنسور اکسیژن پایینی جهت حذف کاتالیزور و یا نصب هدرز و تنظیم با کیت مکش استاندارد برقرار می باشد .

البته عدم نصب هدرز فابریک برای تمامی خودروها صادق نیست و همواره شماری از خودروهای اسپورت نظیر ب ام و های M POWER ، آئودی های سری S و… همچنین باید گفت که بسیاری از افراد هستند که به دنبال شیوهای برای تولید صدا از اگزوز خودروی خود هستند؛ بهترین راهحل برای این افراد را میتوان استفاده از هدرز در نظر گرفت، البته باید گفت Headers نمیتواند صدای چندان بلندی ایجاد کند، اما همان صدای تولیدی و ناچیز را میتوان یکصدای خوشایند در نظر گرفت که نزد رانندگان بهویژه جوانان از اهمیت ویژهای برخوردار است. 2. بهترین و راحتترین و کم اصطحلاک ترین راه برای تقویت هست و جوابی که میگیری نسبت به هزینه فوق العاده هستش ، این داستانای توربو به درد نمیخوره و خطرناکه و دووم نداره و نمیشه و فلانه همش الکیه ، مثل قضیه گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده هست ( به کسی برنخوره ) شما موتور فابریک رو میتونی توربو کنی با لوازم درست و راه اصولی 10Psi هم میتونی ازش بوست بگیری ، راه رفتنش هم در حد یه جنسیس کوپه سرحال میشه ، هزینه اش هم درسته یهوو باید داد و به نظر زیاد هست ولی از همه ارزونتر برات تموم میشه.