پیستون موتور بایستی بتواند دمای 6000 رتبه سلسیوس را به راحتی تحمل نماید . رینگ پیستون حاشیه برجسته هم رینگی می باشد که سطح مماس آن اهمیت تحدب بوده و روانکاری میان حلقه پیستون و جداره سیلندر را یکنواخت تر انجام میدهد. همین دستور به این قطعه امکان استفاده از حداکثر نیروی ساخت شده بوسیله مراحل احتراق را میدهد. همچنین حیاتی تماس کاملی که اهمیت دیواره سیلندر برقرار مینمایند هنگام زیر داخل شدن پیستون، همین دیواره را از روغنهای روانکننده پاک کرده و مانع از ورود روغن به محفظه احتراق میشوند. رینگ فشاری 70 % حرارت محفظه احتراق را از این قطعه به جداره سیلندر منتقل میکند. بعضی حلقه های روغنی یک تکه از یک فنر بازشو به جهت اعمال فشار مازاد بر روی رینگ این قطعه استعمال میکنند. این قطعه به عنوان جزء متحرک گوشه و کنار احتراق باید بضاعت تحمل نوسانات فشار، تنش های دمایی و بارهای مکانیکی را دارا باشد. این موقعیت سبب به جریان روغن مازاد به سمت داخل گوشه و کنار احتراق میگردد. همین پخی باعث یک حرکت پاک کنندگی خفیف میشود که از شکافت روغن مازاد به داخل محیط احتراق جلوگیری میکند. در این پیستون دو استرج فلزی در درون پیستون برای خودداری از تغییر سایز و انبساط و انقباض بخاطر دمای بالای موتور تعبیه شده است. همانگونه که ذکر شد پیستون اولی قطعه متحرک موتور میباشد که سبب میگردد تا انرژی آزاد شده از احتراق سوخت در دسترس قرار بگیرد. حلقه های روغنی در دو طرف فنر قرار میگیرند. کارگزاری رینگ روغنی در جهت اشتباه زاویه پخی (رو به حلقه فشاری) میتواند منجر بالا رفتن مصرف روغن شود. از آنجایی که پیستون ها در ارتفاع عمر موتور، میلیون ها بار بالا و پایین می روند، عایق بندی پیستون ها از حساس متعددی برخوردار است. پیستون ریختگی متخلخل است و به جهت دوران بیش از 5000 به دور بر دقیقه (PRM) مقاوم نیست. در سرانجام این ساییدگی و فرسودگی به حدی نقص ساز می شود که موتور انرژی متعددی را از دست می دهد. در عاقبت در بالای پیستون فضای بیشتری برای انبساط وجود دارااست . آلیاژ آلومینیوم ریخته گری سبک وزن بوده و انسجام ساختاری خوب و هزینه ساخت پایینی دارد. در صورتی که شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید داده ها بیشتری در آیتم پیستون نشانه گر عظام لطفا از سایت ما دیدن کنید.