[ad_1]

بالگرد Ingenuity Mars ناسا زودتر از 8 آوریل برای اولین تلاش قدرت و پرواز کنترل شده یک هواپیما به یک سیاره دیگر پرتاب شد.

در یک کنفرانس خبری روز سه شنبه ، اعضای آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) مستقر در کالیفرنیا توضیح دادند که هنوز “تعدادی از چالش ها” وجود دارد و هر مرحله از این فرآیند بی سابقه است.

NASA MARS HELICOPTER آزمایشات نزدیک به پرواز تاریخی را تکمیل می کند

فارا علیبای ، رئیس ادغام بالگردهای مریخ برای مریخ نورد Perseverance ، گفت: “مانند هر چیز دیگری در مورد هلی کوپتر ، این نوع استقرار قبلاً هرگز انجام نشده است.” “هنگامی که ما استقرار را شروع کنیم ، دیگر بازگشتی وجود نخواهد داشت. همه فعالیتها از نزدیک هماهنگ ، برگشت ناپذیر و وابسته به یکدیگر هستند. اگر حتی اشاره ای وجود داشته باشد که چیزی مطابق انتظار پیش نمی رود ، ممکن است تصمیم بگیریم که [Martian day] یا بیشتر تا زمانی که ایده بهتری از آنچه اتفاق می افتد داشته باشیم. “

قبل از اینکه نبوغ حتی سعی کند در جو مریخ پرواز کند ، ابتدا باید چرخش 4 کیلوگرمی واقع شود.

در 21 مارس ، مریخ نورد Perseverance Mars – که نبوغی را برای سیاره سرخ به ارمغان آورد – سپر آوارش را انداخت که از هلی کوپتر دفاع کرده و در حال حاضر در راه است “فرودگاه” 33 در 33 فوت که در آن ابتکار تلاش خواهد کرد اولین پرواز.

هنگامی که مریخ نورد به منطقه پرواز خود رسید ، عملیاتی شدن هلی کوپتر حدود یک هفته طول می کشد.

سیستم تحویل هلی کوپتر در مریخ می چرخد ​​و بالگرد را در حدود 5 اینچ سطح بالاتر رها می کند. سپس استقامت 25 ساعت فرصت دارد تا به “نقطه رصدگر” خود برسد.

ASTEROID یکشنبه در زمین با خیال راحت پرواز می کند

نبوغ – که مستقل خواهد بود و توسط پنل خورشیدی خود شارژ می شود – دارای پنجره یک ماهه برای حداکثر پنج زمینه آزمایش است.

“ما چند روز از راه اندازی را می گذرانیم – تقریباً یک هفته – جایی که سنسورهای خود را آزمایش می کنیم ، مکانیسم مستقل خود را آزمایش می کنیم ، موتورها را آزمایش می کنیم تا از چرخش مناسب آنها اطمینان حاصل کنیم. با بکارگیری این آزمایش مهندسی ، “گفت: باب بالارام ، مهندس ارشد هلیکوپتر مریخ در JPL.

وی گفت: “و سپس ما در نقطه ای قرار خواهیم گرفت که اولین پرواز خود را انجام می دهیم و پس از آنکه همه رفتارهای پرواز اول را درک و تجزیه و تحلیل کردیم ، پروازهای بیشتری انجام خواهیم داد.

هفته گذشته ، JPL اعلام کرد که او منطقه پرواز را درست در شمال محل فرود Perseverance در دهانه Jezero انتخاب کرده بود.

در طی این کنفرانس ، تیم دانشمندان اعلام کردند که آنها این مکان را به افتخار “همکار ، مربی و رهبر” خود یعقوب ون زیل نامگذاری می کنند.

ون زیل در ماه اوت گذشته در اثر حمله قلبی درگذشت و در سال 1986 به JPL پیوست. هوشمندی یکی از آخرین پروژه های او بود و بابی براون ، مدیر علوم سیاره JPL ، گفت که مهندس “نیروی اصلی” برای تیم آنها است.

هنگامی که مریخ نورد بارگیری شد ، شب خنک مریخی را تجربه کرد و آماده تلاش برای پرواز بود ، Perseverance دستورالعمل های پرواز را به هلی کوپتر دریافت و ارسال می کند.

ناسا روز سه شنبه در یک خبرنامه نوشت: “چندین عامل زمان دقیق پرواز را تعیین می کند ، از جمله مدل سازی الگوی باد محلی به همراه اندازه گیری های انجام شده توسط آنالیز کننده محیط زیست مریخ (MEDA) روی پایداری. خودآزمایی های نهایی خوب به نظر می رسند ، برخیزید”. “بعد از بالا رفتن از سرعت 3 فوت در ثانیه … بالگرد 10 فوت … بالای سطح تا 30 ثانیه معلق خواهد شد. سپس هلی کوپتر در مریخ فرود می آید و دوباره به سطح مریخ لمس می شود.”

چند ساعت بعد ، Perseverance داده ها و احتمالاً تصاویر و فیلم ها را از دوربین های خود به تیم JPL منتقل می کند تا تعیین کند که آیا اولین پرواز آنها موفقیت آمیز است یا خیر.

با استفاده از آنچه در اختیار آنها قرار می گیرد ، مهندسان می فهمند که چگونه بهتر می توانند ادامه دهند.

بالارام گفت: “هر قدمی که ما از ابتدای این سفر شش سال پیش برداشته ایم قلمرو کشف نشده ای در تاریخ هواپیما است.” “و در حالی که استقرار در سطح یک چالش بزرگ خواهد بود ، زنده ماندن در شب اول در مریخ بدون محافظت و نگهداری مریخ نورد از آن حتی بیشتر خواهد بود.”

چه مشکلی پیش می آید؟

در صورت وجود خطا یا اشتباه ، روند کار ممکن است بیشتر طول بکشد. با فرض اینکه نبوغ این کار را در شب انجام می دهد ، تیم چند روز آینده مریخ را با تکان دادن پره های روتور ، آزمایش سیستم روتور و بررسی عملکرد واحد اندازه گیری اینرسی سپری خواهد کرد.

برای برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

نگرانی ها کنار ، همه اینها تاریخ می سازد.

به رسمیت شناختن این ، مقدار کمی از مواد که یکی از بال های را پوشش می دهد برادران رایت فلایر دارای نبوغ است – با نوار عایق زیر صفحه خورشیدی هلی کوپتر چسبانده شده است.

جالب اینجاست که خدمه آپولو 11 ناسا با یک قطعه متفاوت از مواد و یک تکه چوب از رایت فلایر هنگام فرود ماه در ژوئیه 1969 پرواز کردند.



[ad_2]

منبع: khabar-bazi.ir