مریخ نورد کنجکاوی ناسا 3000 روز را در مریخ می گذراند – در اینجا برخی از بزرگترین دستاوردهای او ذکر شده است

مریخ نورد کنجکاوی ناسا به تازگی با گرفتن عکس قابل توجه از سیاره سرخ ، 3000مین روز خود را در مریخ جشن گرفته است.

مریخ نوردی که در تاریخ 6 آگوست 2012 بر روی سطح مریخ فرود آمد ، تصویر دهانه گیل ، از جمله کوه شارپ ، کوه عظیم واقع شده در داخل دهانه را گرفته است. ناسا در بیانیه ای همراه با این دستاورد گفت که این تصویر “یک سری نیمکت سنگی” را نشان می دهد که دانشمندان را متعجب کرده است.

اشوین واساوادا ، دانشمند کنجکاوی در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا گفت: “تیم تحقیقاتی ما از درک چگونگی شکل گیری و معنی آنها برای محیط باستانی گیل هیجان زده است.”

این پانوراما ، متشکل از 122 تصویر مجزا که به هم دوخته شده اند ، توسط مریخ کنجکاوی ناسا در 18 نوامبر سال 2020 ، 2946 مریخ یا مریخ ماموریت گرفته شده است. اعتبارات: NASA / JPL-Caltech / MSSS

کنجکاوی ناسا MARS ROVER SNAPS STANNINGING PANORAMA در سیاره سرخ

تصویر پانوراما از 122 تصویر گرفته شده در 18 نوامبر سال 2020 ، 2946 مین سل (یا روز) مریخ گرفته شده است. شر مریخ کمی بیشتر از یک روز روی زمین است ، 24 ساعت و 39 دقیقه.

در ماه آگوست ، مریخ نورد کنجکاوی مریخ هشت سال را در سیاره سرخ جشن گرفت. در آن زمان ، ناسا با اشاره به اینکه در آن زمان بیش از 14 مایل پیموده بود ، 26 نمونه سنگ حفاری و شش نمونه خاک جمع آوری کرده بود تا مریخ باستان را “واقعاً قابل زیست” توصیف کند.

مریخ نورد در مدت حضور خود در مریخ ، به کشف های مختلفی دست یافت ، از جمله کشف سطح “غیرمعمول زیاد” متان در سیاره سرخ.

از اوت 2019 ، دانشمندان هنوز مطمئن نیستند که چه چیزی باعث ایجاد متان شده است. برخی دانشمندان احتمال می دهند که این پرش به دلیل فرسایش بادی از سنگهایی رخ داده است که متان را از درون مایع و شکستگی های سطح سیاره سرخ به دام انداخته است.

در کره زمین ، متان از دو منبع بیولوژیکی و زمین شناسی تولید می شود.

در سال 2018 ، ناسا فاش کرد که مریخ نورد مولکول های آلی را کشف کرده است.

علاوه بر این ، مریخ نورد از منظر وی تصاویر زیادی از این سیاره و همچنین عکس های زمین و زهره گرفته است. در آگوست سال 2020 مریخ نورد یک شیطان گرد و غبار را مشاهده کرد که در سطح مریخ در حال سفر است.

مریخ نورد کنجکاوی از مریخ نورد Mars 2020 Perseverance که قرار است در 18 فوریه 2021 در دهانه Jezero مریخ فرود آید ، به سیاره سرخ می پیوندد. مدت زمان مأموریت در سطح سیاره سرخ حداقل یک سال مریخ یا حدود 687 روز است.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید