[ad_1]

این هفته دانشمندان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) اقدامات جدی را در سطح مریخ انجام دادند.

روز چهارشنبه ، آژانس اعلام کرد که ابزار MOXIE (آزمایش اکسیژن مریخ در استفاده از منابع) مریخ نورد مریخ Perseverance Mars برای اولین بار دی اکسید کربن را به اکسیژن موجود در سیاره سرخ تبدیل کرده است.

فقط یک روز بعد ، بالگرد Ingenuity Mars مریخ ناسا دومین پرواز آزمایشی خود را آغاز کرد ، این یک چالش جالب تر است که مدت زمان طولانی تری دارد.

CAPTIVE X پرواز CREW-2 ، تا زمان جمعه انجام می شود

در بیانیه ای ، ناسا توضیح داد که آزمایش MOXIE در اصل در تاریخ 20 آوریل انجام شد و توانایی تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن در چنین فضای نازک و غنی از کربن می تواند روزی برای اکتشافات انسان در این سیاره ، با استفاده از موشک بسیار مهم باشد. یا تأمین هوای تنفسی برای فضانوردان.

جو مریخ 96٪ دی اکسید کربن است و MOXIE برای جداسازی اتمهای اکسیژن از مولکول های دی اکسید کربن کار می کند و مونوکسیدکربن را در جو مریخ آزاد می کند.

تکنسین های آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا ابزار بهره برداری از منابع اکسیژن در محل (MOXIE) را در شکم مریخ نورد Perseverance پایین می آورند.

تکنسین های آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا ابزار بهره برداری از منابع اکسیژن در محل (MOXIE) را در شکم مریخ نورد Perseverance پایین می آورند.
(اعتبار: NASA / JPL-Caltech)

فرآیند تبدیل ، یادآور می شود ناسا ، به سطوح گرمایی بالایی نیاز دارد و به حدود 1470 درجه فارنهایت می رسد.

اگرچه اولین تولید اکسیژن MOXIE “متوسط” بود و حدود 10 دقیقه اکسیژن تنفسی ایجاد می کند ، این دستگاه برای تولید دو برابر بیشتر در هر ساعت طراحی شده است.

انتظار می رود MOXIE طی تقریباً دو سال حداقل 9 بار دیگر اکسیژن استخراج کند.

HARIKAT MARS INTUITIVITY ناسا با اولین پرواز قدرتمند و کنترل شده در یک سیاره دیگر داستان می سازد

جیم رویترز ، مدیر فضایی مأموریت فناوری فضایی (STMD) گفت: “MOXIE هنوز کارهایی برای انجام دارد ، اما نتایج این نمایش فناوری پر از نوید است زیرا ما به سمت هدف خود روزی که مردم مریخ را ببینیم حرکت می کنیم”. “اکسیژن تنها چیزی نیست که تنفس می کنیم. سوخت موشک به اکسیژن بستگی دارد و محققان آینده برای سفر به خانه خود به تولید سوخت در مریخ بستگی خواهند داشت.”

در حرکت به سمت همان هدف ، روز پنجشنبه ، JPL در بیانیه جداگانه ای گفت که روتور کرافت این هواپیما در 19 آوریل پرواز دوم خود را به مریخ با موفقیت انجام داد.

این پرواز 51.9 ثانیه به طول انجامید – تقریبا 12 ثانیه بیشتر از پرواز اول آن – و تیم چندین چالش جدید از جمله ارتفاع بالاتر و حرکت جانبی را به آن افزود.

دوربین ناوبری Mars Helicopter سایه بالگرد را در سطح دهانه Jezero در جریان پرواز دوم آزمایشی روتورکرفت در 22 آوریل 2021 به تصویر می کشد.

دوربین ناوبری Mars Helicopter سایه بالگرد را در سطح دهانه Jezero در دومین پرواز آزمایشی rotorcraft در 22 آوریل 2021 به تصویر می کشد.
(اعتبار: NASA / JPL-Caltech)

نبوغ در ساعت 5:33 صبح EDT از رایت برادران رایت برخاست و 16 فوت – شش فوت بالاتر از واقعه تاریخی روز دوشنبه بالا رفت.

علاوه بر این ، سیستم کنترل پرواز هلی کوپتر پس از معلق ماندن در هواپیما ، کمی مایل شد و به کشتی اجازه داد تا با سرعت هفت فوت به صورت جانبی شتاب بگیرد.

مانند آزمایش اول ، Perseverance با استفاده از تصاویر Navcam و Mastcam-Z تصاویر پرواز را ضبط می کند ، اگرچه از سطح بزرگنمایی متفاوتی استفاده می کند.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

ناسا گفت در حال بررسی چگونگی بهتر شدن پروفایل پروازهای بعدی خود برای بدست آوردن اطلاعات اضافی است.

اگر تصور کنیم ناسا همچنان با موفقیت موانع احتمالی را پاکسازی کند ، ابتکار تا پنج جنگ آزمایشی را در بر خواهد گرفت.

باب بالارام ، مهندس ارشد بالگرد Ingenuity Mars ، گفت: “تاکنون ، تله متری مهندسی که دریافت و تحلیل کرده ایم به ما می گوید که پرواز انتظارات را برآورده می کند و مدل سازی رایانه ای قبلی ما دقیق بوده است.” “ما دو مزارع در مریخ زیر کمربند خود داریم ، این بدان معنی است که در این ماه از نبوغ هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.”

[ad_2]

منبع: khabar-bazi.ir