عملکرد پیستون خودرو

سایز پیستون به گونه ای در نظر گرفته شده تا کمترین میزان لقی در گژن پین و همچنین در بوش (ویا سیلندر) را داشته باشد. این ذرات در زمان روشن بودن موتور به دلیل گرمای اطراف انژکتور به سرعت آب و سپس بخار میشوند اما پس از آنکه موتور خودرو خاموش شده و انژکتور سرد میشود بر روی بخشهای داخلی و خروجی انژکتور مینشینند و به مرور تشکیل رسوبی را میدهد که شکل، جهت و میزان پاشش سوخت انژکتور را تغییر میدهد و بدنه انژکتور را نیز کثیف میکنند. فشار ارتفاع آب بسیار کمتر از فشار هوا است و تخلیه بطری از این piston 75 top rose am6 طریق دشوار است. میزان آب رادیاتور نه باید بیشتر از مقدار استاندارد و نه کمتر از آن باشد. در ابتدای تولید انژکتورهای طرح سوزنی، شکل سوزن و اندازه دهانه مقدار سوخت از طریق انژکتور و شکل الگوی پاشش را تعیین میکند. بنزین مخلوطی است از هیدروکربن های متفاوت که دارای ترکیبات مومی شکل و سنگین است. این شرکت به دنبال سال یک موتور پیشرفته دیزلی با حداکثر قدرت 1000 اسب بخار در سال 2024 است. در این شرایط با توجه به اینکه یک خرابی مکانیکی رخ داده است، ECU خودرو متوجه مشکل نمیشود و مدت زمان پاشش سوخت تغییر نمیکند اما این انژکتور به دلیل آنکه نمیتواند سوخت کافی را به بیرون بپاشد باعث ضعف توان موتور میشود.

طراحی انژکتورهای سوزنی به صورتی است که الگوی پاشش مخروطی شکل را ایجاد کنند، اما در صورت تجمع رسوبات بنزین در قسمت سوزن انژکتور، ممکن است انتقال سوخت محدود شود و الگوی پاشش ایراد پیدا کند و در نتیجه، سبب رقیق شدن ترکیب هوا و سوخت شود. در صورت کثیف بودن انژکتورها، مخلوط سوخت و هوا رقیق شده و احتراق ناقص رخ خواهد داد. انژکتورها در صورت کثیف بودن، به طور مناسب سوخت را انتقال نمی دهند و مانند انژکتورهای تمیز قادر به پاشش سوخت نیستند. اگر موتور علائم وجود انژکتورهای کثیف از جمله درجا کار کردن سخت، بد روشن شدن، کم بودن کشش و تولید مواد آلاینده بالا مثل هیدروکربن و مونوکسید کربن را نشان دهد، انژکتورها به تمیز کردن نیاز دارند. هر قدر هیدروکربن سنگین تر باشد، انرژی بیشتری برای سوزاندن لازم است. تمیز بودن انژکتورهای سوخت برای عملکرد مناسب موتور، مصرف بهینه سوخت و کاهش آلایندگی ضروری است.

حتما بخوانید:
5 بهترین کافی شاپ تهران - مزه گردی

پیستون، برای انجام بهینه وظیفه خود نیاز به حرکت راحت و دور از اصطکاک درون سیلندر دارد. البته در نظر داشته باشید این روش به دلیل احتمال ریختن بنزین بر روی بخشهای داغ موتور خطرات خاص خود را دارد و تنها در مواقع خاص باید از آن استفاده کرد زیرا بسیار خطرناک است. در این لحظه با روشن شدن موتور، سوخت برگشتی از این باک جریان پیدا میکند و میتوانید آن را از طریق ریختن در یک ظرف مورد استفاده قرار دهید. در سیستم EGR با بازگرداندن بخشی از گازهای خروجی به مانیفولد هوا میزان انتشار گاز CO2 را کاهش می دهد. گازهای تحت فشار از فاصله میان جداره سیلندر و پیستون عبور کرده و به شیار رینگ پیستون می­رسند. پیستون بیضی شکل وقتی گرم شودبه حالت دایره ای کامل درمی آید.برای سهولت حرکت پیستون درسیلندروجلوگیری ازگیرکردن آن دراثرانبساط درسیلندر،لازم است لقی کمی بین پیستون وسیلندر پیشبینی شود.دراین فاصله کم،قشرنازکی ازروغن قرارمیگیرد وفاصله راپرمیکند.ضمن آنکه اصطکاک ایجادشده راتقلیل میدهد،ازسایشسریع آن دونیز می کاهدو موجب تبادل حرارت میگردد.مقدارلقی پیستون درحالت سردبودن موتور،زیادتراست،ولی باگرم شدن موتور پیستون سریعتر انبساط پیداکرده،لقی آن باسیلندر کمترمیشود.علت انبساط بیشترپیستون دوعامل است:یکی گرمای بیشتری که به پیستون تاثیرمیکندودیگری ضریب انبساط زیادترپیستون آلومینیمی نسبت به سیلندر چدنی.پیستونهای بیضی شکل که برای جلوگیری ازچسبیدن پیستون به سیلندر(گریپاژ)ساخته میشودبا ابعاد خاصی طرح میگرددبطوری که قطرپیستون که درمحور تکیه گاه گژن پین قرارداردبه اندازه 0/15 میلیمتر ازقطردیگرکوچکتراست وقطرپیستون درروی محور45 درجه ای نسبت به محور0/075 میلیمتر،کوچکترازبزرگترین قطرپیستون است.

به علاوه گاهی ذراتی کوچک و یا محلول در بنزین از این فیلتر عبور میکنند که بعداً میتوانند بر روی سوراخ ریز خروجی انژکتور و یا فاصله میان سوزن انژکتور و دهانه آن رسوب کرده و میزان پاشش انژکتور را کم کنند. این مشکل زمانی پیش میآید که مایع خنک کننده از واشر سرسیلندر نشت کرده باشد و مایع خنک کننده به داخل محفظه احتراق وارد شود و این موجب شکسته شدن آلومینیوم و ترک خوردن آن میشود، در زمانهای شدیدتر امکان دارد باعث خوردگی لبه سرسیلندر و بخش مربوطه در سرسیلندر شود، اگر مایع نشت کرده کم باشد به صورت یک لکه سیاه کوچک روی واشر سیلندر پیستون حرارتی مشخص میشود. این امر به این قطعه امکان استفاده از حداکثر نیروی تولید شده توسط فرایند وظیفه ی پیستون احتراق را می­دهد. رینگ روغنی: رینگ روغنی به صورت سه پارچه می باشد که بخش بالای باید به نحوی نصب گردد که در صورت اعمال نیروی شعاعی به آن، تحدب آن به سمت بالا قرار گیرد و بخش پایینی باید به صورتی نصب گردد که در صورت اعمال نیروی شعاعی به آن، تقعر آن به سمت پایین قرار گیرد. همه قدرت موتور از نیروی فشاردهنده به بالای پیستون ناشی می شود. محدودیت پاشش انژکتورهای سوخت به میزان هشت تا ۱۰ درصد سبب تاخیر در روشن شدن موتور میشود.

حتما بخوانید:
مشتری و زحل در شرف انجام کاری هستند که نزدیک به 800 سال دیده نشده است
hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesLevitra