سامسونگ در سه ماهه دوم 2022 به جایگاه چهارم در بازار گوشی های هوشمند هند سقوط کرد – SamMobile


سهم بازار سامسونگ در هند و تعدادی دیگر از کشورهای آسیایی در حال کاهش است. طبق آخرین داده های شرکت تحقیقات بازار IDCسامسونگ در سه ماهه گذشته به رتبه چهارم در بازار گوشی های هوشمند هند سقوط کرد، در حالی که Vivo به رتبه سوم جهش کرد.

آخرین تحلیل بازار IDC نشان می دهد که سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2022 تنها 5.9 میلیون گوشی هوشمند در هند فروخته است. اگرچه این شرکت کره جنوبی گوشی های هوشمند بیشتری را در مقایسه با سه ماهه دوم سال 2021 ارسال کرد، اما سهم بازار این شرکت ثابت باقی ماند. سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2021 دومین برند بزرگ گوشی هوشمند در هند بود، اما ریلمی و ویوو سه ماهه گذشته از این شرکت پیشی گرفتند.

سهم و رتبه سامسونگ در بازار در سال های اخیر به این پایین نبوده است. یک رکود عمومی در بازار گوشی های هوشمند وجود دارد و علاوه بر آن، سامسونگ با مشکلات زنجیره تامین مواجه است. دستگاه‌هایی مانند Galaxy A53 و Galaxy A73 معمولاً در مکان‌های مختلف موجود نیستند. همچنین، سه ماهه دوم هر سال معمولاً برای شرکت کمی آرام است. حداقل ASP (متوسط ​​قیمت فروش) شرکت به 250 دلار بهبود یافته است.

سهم بازار فروش گوشی های هوشمند سامسونگ در هند Q2 2022 IDC

شیائومی با 7.1 میلیون محموله و سهم بازار 20.4 درصد بزرگترین برند گوشی هوشمند در هند بود. در مقایسه با سال گذشته، این شرکت چینی 28.2 درصد کمتر واحد تحویل داده است. ریلمی با فروش 6.1 میلیون گوشی هوشمند و سهم بازار 17.5 درصدی، دومین برند بزرگ در سه ماهه دوم سال جاری شد. ویوو 5.9 میلیون گوشی هوشمند فروخت و با فاصله کمی سامسونگ را شکست داد.

حتما بخوانید:
خرید و اهمیت دوربین مدار بسته

OPPO با 4 میلیون محموله و سهم بازار 11.5% پنجمین برند بزرگ گوشی هوشمند در هند بود. انتظار می رود عملکرد و سهم بازار سامسونگ در سه ماهه سوم پس از عرضه گلکسی Z Flip 4 و Galaxy Z Fold 4 بهبود یابد.

آمار فروش گوشی های هوشمند سامسونگ سهم بازار هند سه ماهه دوم 2022 IDC